Renault Premium z rynku wtórnego
Ciągnik siodłowy Renault Premium Long Distance jest jednym z najważniejszych modeli w gamie marki, stanowiąc około 70% sprzedaży pojazdów ciężarowych Renault Trucks w Wielkiej Brytanii. Szczegółowa analiza pokazuje, że model jest gwiazdą w segmencie luźno określanym jako ciągniki flotowe, w zeszłym roku sprzedał się dwukrotnie lepiej niż Volvo FM, DAF CF85, Mercedes-Benz Axor i MAN TGS.
Renault Premium Long Distance zadebiutował w 1996 roku jako kompaktowy ciągnik siodłowy (kabina o szerokości 2,3 m) plasujący się w ofercie przed dużym ciągnikiem Renault Magnum. Na rynku pojazdów używanych najpopularniejsze są modele pochodzące z końca 2005 roku, wtedy to przeprowadzono lifting kabiny i zastąpiono silnik DC11 10,8-litrową jednostką DXi11.
DXi11 bazuje na silniku Volvo D9, ma jednak zwiększoną pojemność skokową z 9,4 do 10,8 litra, wałek rozrządu w głowicy oraz pompowtryskiwacze. Jednostka napędowa w 2005 roku spełniała normy emisji spalin Euro 3. DXi11 generuje 380 lub 440 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi odpowiednio 1800 i 2000 Nm. W pojeździe standardowo montowano 16-biegową manualną skrzynię biegów ZF, jako opcja dostępna była automatyczna 12-biegowa przekładnia Volvo I-Shift (przez Renault nazwana Optidriver).
Zgodność z normą emisji Euro 4 stała się wymogiem dla ciężarówek zarejestrowanych od 1 października 2006 roku. W odpowiedzi producent wyposażył model Premium Long Distance w katalizator SCR, zwiększono również moc i moment obrotowy silnika. Dostępne były trzy wersje dysponujące odpowiednio 370 KM/1735 Nm, 410 KM/1900 Nm i 450 KM/2151 Nm. Rok 2009 nie przyniósł zmiany silnika, jest to ta sama jednostka co w 2006 roku, ale z emisją podrasowaną tak, aby spełniała limity normy Euro 5.
Po wejściu w życie normy Euro 5, która objęła pojazdy ciężarowe wyprodukowane od 1 października 2009, Renault Premium otrzymał pełnoprawny silnik Euro 5 DXi11. Jednostka napędowa dla tej wersji generuje odpowiednio: 380 KM/1840 Nm, 430 KM/2040 Nm oraz 460 KM/2200 Nm.